3 Sebab Kahwin Cepat

2:30:00 PM 21 Comments A+ a-



3 sebab kenapa korang perlu cepat–cepat berkahwin selepas menemui pasangan yang sesuai:


Sebab pertama : Anda akan lebih bahagia.

Adanya ikatan yang sah akan mengurangkan risiko hubungan anda berdua dari di ganggu anasir yang tidak baik. Anda juga lebih bahagia kerana bebas untuk bergerak ke mana–mana sahaja yang anda suka.
Hubungan seks juga boleh di lakukan secara sah dan anda boleh memiliki keluarga yang sah tanpa ada kerisauan di dalam hati.


Sebab kedua : Dugaan kurang.

Orang yang bercinta selalunya akan ada banyak dugaan yang pelik–pelik. Contohnya jika anda bergaduh akan perkara kecil, hubungan anda berdua mungkin akan terus terputus kerana tiadanya ikatan yang sah antara anda berdua. Sebab itu ramai yang bercinta terlalu lama, akhirnya berkahwin dengan orang lain.


Sebab ketiga : Boleh fokus beribadah dan kejar impian.

Apabila anda berkahwin, masalah anda untuk fokus sudah hilang kerana si dia sudah sah jadi milik anda. Anda boleh beribadah dengan tenang dan anda juga bebas untuk mengejar impian anda.


selamat mendirikan rumahtangga :)


All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

21 insan comel komen

Write insan comel komen
Terbelog
AUTHOR
4/19/2012 8:33 AM delete

sebab ke 3 tu bagus ustazah jijah :)

Reply
avatar
dilla nadila
AUTHOR
4/19/2012 8:33 AM delete

Alhamdulillah..
Diela pun baru berumur 23 tahun..dah nak kawen =)
Moga kekal ke akhir hayat..Amen..
untuk Jijah jugak =)

Reply
avatar
ecadwinkyasha
AUTHOR
4/19/2012 8:46 AM delete

ishh akak ne..ne yg buat eca nak kawen ne..calon je takde lagi.haahhaa..


carikan boleh?! :D

Reply
avatar
Azzah
AUTHOR
4/19/2012 8:54 AM delete

betul tu..sis pulak dulu masa bercinta tinggal jauh..dugaan banyak..tu pasal dihalalkan cepat2..

Reply
avatar
azam
AUTHOR
4/19/2012 9:30 AM delete

:) memang pun.......

cepat² la kahwin utk yg masih bujang tu ye

Reply
avatar
Cikpuan rara
AUTHOR
4/19/2012 10:08 AM delete

fokus beribadah tu akk setuju.

Reply
avatar
4/19/2012 11:51 AM delete

okey. tibe tibe je teringin nak kawen.. haha akak sponsor ehh :P

Reply
avatar
Phat
AUTHOR
4/19/2012 11:52 AM delete

sodappppppp kawin ni

Reply
avatar
Fazi Isma
AUTHOR
4/19/2012 12:08 PM delete

Alhamdulillah kalau setiap pasangan fkirkan smua ni...

Reply
avatar
AmoyCincai
AUTHOR
4/19/2012 12:38 PM delete

amoy bakal menyusul ke alam perkahwinan...thanks tips nya ya..

Reply
avatar
4/19/2012 1:20 PM delete

memang tak sabar nak kahwin ni jijah oii..doa doalah fiza cepat kahwin.^__^

Reply
avatar
AYuNG
AUTHOR
4/19/2012 1:40 PM delete

alaaaa....nak kawen jugak la camnih!
haha~~

teeettttttt!

Reply
avatar
LiNda
AUTHOR
4/19/2012 3:11 PM delete

betul la jijah, mase bercinta memg bnyak sgt duggan.Linda sendri pon da 5 thun bercinta..Alhamdulillah, ni nak bertunang. Doakan linda ye jijah..:)

Reply
avatar
Aien Alien
AUTHOR
4/19/2012 3:45 PM delete

betul tu pn.jijah~


nak kawennn cepat2 ni :D

Reply
avatar
gadis oren
AUTHOR
4/19/2012 4:02 PM delete

nak kawen ar lau cmnie . huk3

Reply
avatar
Cikgu Jaja™
AUTHOR
4/19/2012 4:14 PM delete

tengs jijah.. ekeke

Reply
avatar
-SUPERGIRL-
AUTHOR
4/19/2012 4:16 PM delete

kawin tuh nak tp tade calon . haha

Reply
avatar
Izzah Ab Aziz
AUTHOR
4/19/2012 4:22 PM delete

memang nak kahwin awal, tapi xde calon pulak, hehehe
kak jijah tolong carikan, heee

Reply
avatar
4/19/2012 9:33 PM delete

@Izzah Ab Aziz alamak.. sejak bila jijah jadi agen cr jodoh ni. hahaha

Reply
avatar
Edy Fee
AUTHOR
4/19/2012 9:38 PM delete

cari jodoh sekrang jugak

Reply
avatar
4/19/2012 10:14 PM delete

@Edy Fee cepat2 mendirikan masjid :)

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!