Thursday, April 19, 2012

3 Sebab Kahwin Cepat



3 sebab kenapa korang perlu cepat–cepat berkahwin selepas menemui pasangan yang sesuai:


Sebab pertama : Anda akan lebih bahagia.

Adanya ikatan yang sah akan mengurangkan risiko hubungan anda berdua dari di ganggu anasir yang tidak baik. Anda juga lebih bahagia kerana bebas untuk bergerak ke mana–mana sahaja yang anda suka.
Hubungan seks juga boleh di lakukan secara sah dan anda boleh memiliki keluarga yang sah tanpa ada kerisauan di dalam hati.


Sebab kedua : Dugaan kurang.

Orang yang bercinta selalunya akan ada banyak dugaan yang pelik–pelik. Contohnya jika anda bergaduh akan perkara kecil, hubungan anda berdua mungkin akan terus terputus kerana tiadanya ikatan yang sah antara anda berdua. Sebab itu ramai yang bercinta terlalu lama, akhirnya berkahwin dengan orang lain.


Sebab ketiga : Boleh fokus beribadah dan kejar impian.

Apabila anda berkahwin, masalah anda untuk fokus sudah hilang kerana si dia sudah sah jadi milik anda. Anda boleh beribadah dengan tenang dan anda juga bebas untuk mengejar impian anda.


selamat mendirikan rumahtangga :)


21 comments:

  1. sebab ke 3 tu bagus ustazah jijah :)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah..
    Diela pun baru berumur 23 tahun..dah nak kawen =)
    Moga kekal ke akhir hayat..Amen..
    untuk Jijah jugak =)

    ReplyDelete
  3. ishh akak ne..ne yg buat eca nak kawen ne..calon je takde lagi.haahhaa..


    carikan boleh?! :D

    ReplyDelete
  4. betul tu..sis pulak dulu masa bercinta tinggal jauh..dugaan banyak..tu pasal dihalalkan cepat2..

    ReplyDelete
  5. :) memang pun.......

    cepat² la kahwin utk yg masih bujang tu ye

    ReplyDelete
  6. fokus beribadah tu akk setuju.

    ReplyDelete
  7. okey. tibe tibe je teringin nak kawen.. haha akak sponsor ehh :P

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah kalau setiap pasangan fkirkan smua ni...

    ReplyDelete
  9. amoy bakal menyusul ke alam perkahwinan...thanks tips nya ya..

    ReplyDelete
  10. memang tak sabar nak kahwin ni jijah oii..doa doalah fiza cepat kahwin.^__^

    ReplyDelete
  11. alaaaa....nak kawen jugak la camnih!
    haha~~

    teeettttttt!

    ReplyDelete
  12. betul la jijah, mase bercinta memg bnyak sgt duggan.Linda sendri pon da 5 thun bercinta..Alhamdulillah, ni nak bertunang. Doakan linda ye jijah..:)

    ReplyDelete
  13. betul tu pn.jijah~


    nak kawennn cepat2 ni :D

    ReplyDelete
  14. nak kawen ar lau cmnie . huk3

    ReplyDelete
  15. kawin tuh nak tp tade calon . haha

    ReplyDelete
  16. memang nak kahwin awal, tapi xde calon pulak, hehehe
    kak jijah tolong carikan, heee

    ReplyDelete
  17. @Izzah Ab Aziz alamak.. sejak bila jijah jadi agen cr jodoh ni. hahaha

    ReplyDelete
  18. cari jodoh sekrang jugak

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!