Tiga Hal Dalam Hidup Yang Tidak Pernah Kembali

4:05:00 PM 37 Comments A+ a-




3 hal dalam hidup yang tak pernah kembali:

1. Waktu
2. Perkataan
3. Kesempatan





Kita tak boleh memutar kembali waktu, tapi kita boleh menciptakan kenangan dengan waktu yang masih kita punya dan memanfaatkan waktu yang ada, walaupun seketika, untuk menciptakan kenangan yang bererti..
Time is free but it’s priceless, u can’t own it but u can use it. U can’t keep it but u can spend it =)

Kita tak boleh menarik ucapan kasar yang keluar dari mulut kita atau statement yang telah membuat harga diri kita lebih penting daripada menariknya kembali dan mengucapkan maaf.

Kita tak boleh menghapus caci maki yang telah kita katakan hingga membuat orang lain marah, terluka atau menangis.
*Tapi kita boleh membuat apa yang selanjutnya keluar dari mulut kita menjadi lebih banyak pujian dibanding dengan caci maki, lebih banyak syukur dan terima kasih daripada keluhan atau komplain, dan lebih banyak nasihat positif daripada marah.

Kita tak boleh mendapatkan kembali kesempatan yang sudah kita lewatkan.
*Tapi kita boleh menciptakan peluang untuk membuat kesempatan-kesempatan lain datang dalam hidup kita dengan lebih memperhatikannya.


All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

37 insan comel komen

Write insan comel komen
Riena Haiqal
AUTHOR
12/24/2012 8:49 AM delete

betul tu.. jadi kena hargaila ketiga2 perkara tersebut... jangan menyesal dah la

Reply
avatar
12/24/2012 8:56 AM delete

betul tu kak . dalam sekelip mata shj , kata kata yg tak elok tu boleh mengguris perasaan org lain .

Reply
avatar
LiNda
AUTHOR
12/24/2012 9:09 AM delete

selalu terpikir, kan best kalo boleh putar balik mase..hehe, tapi tak daptla. yang da berlalu tu jadikan pengajaran :)

Reply
avatar
abah khalisha
AUTHOR
12/24/2012 9:53 AM delete

a'ah betul tu..masa begitu pantas berlalu

Reply
avatar
najihahfara
AUTHOR
12/24/2012 2:34 PM delete

kalau lah boleh, sy nk putar masa..
thanks kak

Reply
avatar
Azzah
AUTHOR
12/24/2012 2:36 PM delete

betul..jgn disia2 kan..

Reply
avatar
Chic Na
AUTHOR
12/24/2012 3:10 PM delete

betul tu. gunakan ia sebaik2nya. :)

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/24/2012 3:14 PM delete

@Riena Haiqal betul tu.. ia takkan kembali :)

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/24/2012 3:15 PM delete

@sabella mohamad jadi kena berhati2 lah semasa menutur kata :)

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/24/2012 3:15 PM delete

@LiNda tu la.. yg berlalu jadikan kenangan,pengajaran dan pengalaman :)

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/24/2012 3:16 PM delete

@najihahfara emm kalau la boleh yang..huhuhu

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/24/2012 3:16 PM delete

@Azzah jangan di sia2kan sebab ia takkan kembali lagi..

Reply
avatar
:::aZiE:::
AUTHOR
12/24/2012 4:40 PM delete

xkan ader maser yg samer serupa ngan maser yg dah "berlalu"..huhuh
rindu arwah parent akak T_T

Reply
avatar
ayut
AUTHOR
12/24/2012 4:45 PM delete

tetibe teringt...huhuhu.thanks dear share. :)

Reply
avatar
12/24/2012 5:11 PM delete

btul tu kak jijah :)

Reply
avatar
Tihara
AUTHOR
12/24/2012 6:06 PM delete

betul2 sedih baca entry ni..
kadang2 tak sedar or tak sengaja
mengguris hati orang
kita insan lemah
moga Allah beri peluang

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/24/2012 6:26 PM delete

@:::aZiE::: yang berlalu takkan berulang kembali kan.. hargai masa2 yg ada :)

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/24/2012 6:27 PM delete

@Tihara InsyaAllah mudah2an..

Reply
avatar
Izzah Azizah
AUTHOR
12/25/2012 12:11 AM delete

tersemat dalam hati,,
thanks share kak jijah :)

Reply
avatar
aisya
AUTHOR
12/25/2012 7:41 AM delete

sebab tu org ckap kerana mulut bdan binasa kan kak.. huhu

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/25/2012 12:32 PM delete

@aisyabetul tu..baik jaga2 percakapan..hee

Reply
avatar
12/25/2012 2:35 PM delete

BETOL AKAK .. KATE2 YG KASAR TU LAH YG BUAATKAN SYGG N RINDUU N CINTE DEQ TUK DIA DA PELAN2 HILANG .. DA XTAW NK CARI KAT MNE .. DEQ XTAW NK WAT CAMNE AG .. XPANDAI NK TPU DIRI .. SEDIH .. :(

ENTRY NI BESHHH

Reply
avatar
12/25/2012 5:31 PM delete

masa yang tak boleh undur..terlajak kata tak boleh berpatah balik dan kesempatan yang ada perlu digunakan sebaik mungkin.

Reply
avatar
12/25/2012 6:06 PM delete

mmg xkkn kembali.maka hargailah~

Reply
avatar
Mimie
AUTHOR
12/26/2012 10:58 AM delete

bagus jijah nih share benda2 yg berguna

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/26/2012 4:12 PM delete

@dEdEQ dE wIshEs lor.. nape ni syg? xmo sedih2 k.

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/26/2012 4:19 PM delete

@Eca Dwinky Asha iya hargailah kesempatan yg ada ni..

Reply
avatar
azizah :)
AUTHOR
12/26/2012 4:20 PM delete

@Mimie sharing is loving kak :)

Reply
avatar
shidaR
AUTHOR
12/27/2012 1:11 PM delete

betul dear :) nice sharing :)

Reply
avatar
shidaR
AUTHOR
12/27/2012 1:11 PM delete

betul dear :) nice sharing :)

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!