Puding Kelapa Sabah

by - 1:00:00 PM


First time makan kelapa puding ni.. puding dalam kelapa... unik kan..
sedap wei rasanya...sejuk lagi... nyum nyum..


Coconut Pudding
kredit mysabah.com

time panas terik masa tu suami ajak pergi makan sini..peh nikmat! nyaman tekak...


Coconut Pudding
kredit:mysabah.com

Boleh di dapati di sepanjang Jalan Tuaran.. dekat dengan roundabout ke Sepanggar/Politeknik Kota Kinabalu, Sabah memang banyak orang jual kelapa puding.. selain itu ada kelapa bakar dan kerang bakar juga..


puding kelapa ni hanya ada kat Sabah jer.. 
kat Semenanjung takde lagi kan?? 
haaa suami jijah cakap boleh berniaga kat semenanjung ni... 
aci tak kalau jijah berniaga?? hahahaha berangan :p


RM3 satu kelapa bukan kepala ya... hahahaa :)



You May Also Like

30 insan comel komen

  1. sedapnya...mana nak dapat kat sini huhuhuhu....tingin jgk.


    p/s: jijah, seyes akak xfhm sal leucocytes tue huhuhu doc explain xfhm, bila jijah ckp mcm tue baru akak tau..ok pasni akak habiskan antibiotik tue..bukan apa kdg2 cuak gak nk mkn ubat2 nie, tq ok

    ReplyDelete
  2. sedapnye lahai....bln 3 ni zura g KK harus g mkn puding kelapa nih...

    ReplyDelete
  3. ptutla yui pnh mkn sbb yui pnh p politeknik tu dlu..tu spnjg jln ada..pastu ada yg cam siput bsar tu..apa nama ntah..hihi

    ReplyDelete
  4. sedappnyerrr jijah,tgk je rasa nyaman dh tekak...best2!

    ReplyDelete
  5. unik.. biasa dlm cawan plstik je

    ReplyDelete
  6. salah masuk blog time lapar ne..benci tau!..xpeduli,esok nak ajak ehem kita gi sini makan puding....#macamlah dkt pasar pilipin xda.wakakaka :P

    jgn jelos tau =P

    ReplyDelete
  7. @Eca Dwinky Asha pasar filipin tak sedap.. kotor..huhuhu tak jeles pon.. sebab takleh makan dah.. sian baby..huhu

    ReplyDelete
  8. serius mmg bru tahu..tahu ye air kelapa je sblm ni...blh pos tak ek agk2x??hahha :p

    ReplyDelete
  9. @ayuthahaha agak2 nak pos pon.. cari la kat semenanjung.heeeeee

    ReplyDelete
  10. msa org pregnant dulu, tiap2 minggu en.husband bwak mnum air kelapa kt situ...sejuk je bdn:)

    ReplyDelete
  11. @Nor Suhaiza tapi awal2 ni takut pulak bila org cakap macam2..huhu

    ReplyDelete
  12. tak pernah lagi rasa. sedapnya kalau dapat makan time cuaca panas.

    ReplyDelete
  13. @ros_reeza memang sedap yunk! nikmat rasa..hee

    ReplyDelete
  14. murahnye puding kelapa kat sini.mesti sedap makan ni..eh jijah..leh makan/minum air kelapa ke?

    ReplyDelete
  15. akak xpnh try lg ni.. menarik!!

    ReplyDelete
  16. akak xpnh try lg ni.. menarik!!

    ReplyDelete
  17. @Azhafizah Md Nor hehe takleh sebenarnya.. tp dah TERminum..hee

    ReplyDelete
  18. sedapnyaaa :)
    teringin juga..

    ReplyDelete
  19. Nampak sedap... :D Siap dok dalam buah nyioq lagi :D

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!