Tuesday, December 31, 2013

2013 Masih Ingat Lagi??


Rasanya tahun ni tak banyak cerita daku...

cuma untuk tahun 2013 ni dapat daku rumuskan..



-permulaan tahun baru yang hebat daku di mana daku di sahkan hamil 5minggu! Alhamdulillah :) [entry]

-bonet depan my PE kena langgar! [entry]

-alami kemalangan langgar divider masa kandungan 3bulan..tangki minyak hitam pecah! [entry] sobsobsob 

-dapat cuti 2bulan tanpa gaji untuk balik ke semenanjung bersalin [entry]


-lahirlah permata hati zulhakimi zaim pada 10/9/13 seberat 3.59kg :) [entry]


last not least


penutup tahun 2013.. hakimi 111 hari= 3bulan 21hari ^___^


banyak suka duka jijah tercatit dalam blog ni...sebagai diary untuk rujukan masa hadapan :p
apa-apa pun, 
Terima Kasih 2013 untuk apa yang terjadi dan Selamat Datang 2014!

semoga tahun baru ini, menjadi tahun yang lebih indah dan menarik untuk anda, daku dan keluarga ku! 


Happy New Year Everyone! ;))



Monday, December 30, 2013

Si Lesung Pipit Mama!


Makin hari makin comel anakanda zulhakimi zaim ni...



makin bulatt, sihat dan semangat anak soleh mama ni,,, geram je tengok telatah dia hari hari..
Alhamdulillah membesar dengan sihat depan mata mama ^__^


dah pandai meniarap.. tidur pun kekadang mengiring dan meniarap.. hobi sekarang suka hisap jari... air liur menyembur2 buat buih..



pemanis wajah! memang betul kata orang kecacatan anggota yang paling cantik ialah lesung pipit! lihatlah betapa dalamnya lesung pipit hakimi.. 
sangat comel okeh..! muahaha :p


moga hakimi membesar jadi anak yang soleh.. dengar kata mama dan papa dan moga berjaya menjadi anak yang bijaksana dunia dan akhirat.. Amin...



Sunday, December 29, 2013

Bermulalah Tinggal Berdua Bersama Hakimi :(


Tak lama lagi nak naik sekolah... dan semalam juga adik ipar balik semenanjung setelah sebulan sepanjang cuti sekolah dia jaga hakimi.. 
masa SIL (sister in law) ada.. suami belayar.. dapat la uruskan keje rumah..
tapi ni bila takde kena uruskan rumah secepat yang boleh masa hakimi tidur..lebih lebih lagi kita ni seorang yang bekerjaya.. emm -_-




hari ni suami belayar... dan bermula lah hari ni tinggal berdua dengan hakimi.. 
memang akan jadi SUPERMAK la nanti ni...nak uruskan hakimi sorang-sorang...
in shaa Allah mudah-mudahan hakimi anak yang soleh lagi baik ni senang di uruskan...Amin...


p/s: jangan nak samakan daku dengan korang kerana daku menguruskan anak dan rumahtangga sendiri dengan ketiadaan suami belayar berminggu2. duduk kat sabah pula dengan keluarga jauh..korang boleh la ada suami di rumah jaga anak bila buat keje rumah.. suami korang outstation pon tak lama... emmm annoying betul!!


Friday, December 27, 2013

Tuesday, December 24, 2013

Monday, December 23, 2013

Majalah Pa&Ma Majalah Kegemaran Sekarang!


Kalau dulu sebelum mengandungkan hakimi rajin baca Majalah Mingguan Wanita..
mula jer preggy beli Majalah Pa&Ma pula.. almaklumlah timba ilmu2 preggy masa tu...



pertama kali melalui pengalaman mengandung.. kurang ilmu.. maka majalah Pa&Ma menjadi rujukan untuk dapat banyak informasi mengenai alam keibubapaan ni.. memang banyak membantu jijah mempersiapkan diri dari segi fizikal dan mental dalam mengandung, bersalin mahupun setelah melahirkan..

Terima kasih pada majalah ini kerana banyak ilmu yang di peroleh sepanjang hamil, bersalin dan sekarang menikmati alam ibubapa yang sangat seronok!



*harga majalah ni kat sabah RM11.80 berbanding RM7.50 di semenanjung! huuuu pasrah~~*


Friday, December 20, 2013

Menang Teka Teki Dapat Hadiah Shawl


Pemenang dah di umumkan sejak bulan 11 lagi... tapi jijah langsung tak alert! giler la jijah ni oi.... lately memang agak busy nak uruskan rumahtangga, bekerja sejak sejak ada anak ni.. hehehe 
nasib kak mimi azirah bagitahu yang jijah menang teka teki dalam blog dia.. dan mungkin rezeki jijah kot.. Alhamdulilah...

dapat hadiah shawl kaoo~~
cantik!! 
ni rasa nak pakai shawl pula ni... mesti makin comel mama ni kan.. ekkk?? muahaha :p


terima kasih kak mimi atas hadiah ni..
jijah sukaa!!

jom pergi blog kak mimi azirah

Wednesday, December 18, 2013

Projek: Drawer Baju Hakimi


Bajet nak belikan almari baju buat hakimi macam ini..

Almari baju kanak kanak - CC1002  - Image
sumber mudah.my

tapi macam mahal jer...
jadi buat sementara ni guna lah drawer plastik ni untuk letak baju-baju hakimi..



lagipon senang nak angkut gak bila nak pindah semenanjung tahun depan ^___^
dan nasib baik baju dia sikit lagi..hahahaha :p

mula la untuk projek susun atur.. baru nampak kemas dan nampak baju-baju tu bila nak ambil :)
laci pertama jijah letak baju pakaian malam, pakaian siang, napkin, mitten n booties * eh betul ke ejaan*


mitten tu masih bersepah lagi.. tunggu la daku pergi Daiso cari barang untuk susun atur ni.. muahaha :p

laci kedua semua baju jalan hakimi, busha, sweeter pendek kata jarang untuk pakai..


mesti korang akan kata banyaknya baju jalan hakimi.. ??
ok baju semua ni bukan jijah beli yer..kebanyakan ambil anak buah punya baju..
kira baju sepupu hakimi masa kecik dulu...jimat kan.. hahaha :p

laci ketiga macam pampers, botol susu, wipes


serba sedikit susun atur almari baju hakimi.. konon~



ingat nak beli lagi drawer cam gini.. tapi agak mahal juga kat Giant 1Borneo Sabah ni..
ni harga pun dah RM89 kot 3drawer... parahh!! huuuu~~
takpe tahun depan nak pindah balik semenanjung! yeyy!




Monday, December 16, 2013

Projek: Bakul Peralatan Bayi


Senang kaoo gunakan bakul saja untuk isi segala toiletries dan pampers hakimi..
bakul dari Daiso ni lengkap dengan set mandian, bedak, cotton buds, minyak yuyi, minyak rambut, wipes, ketip kuku, cotton dan tikar getah untuk persediaan bersiap hakimi :)



mudah di bawa dan senang 1 bekas jer..
kang ada pula melilau cari benda tak cukup! geram ai nok~ hahaha :p


nahhh segala keperluan bersiap hakimi lengkap satu bakul!
siapp!!



*korang punya keperluan bersiap anak bagaimana pula?* hikss


Sunday, December 15, 2013

Usaha usaha Hakimi Untuk Meniarap.. Ewahhh!


Sebelum masuk 3bulan hakimi dah start mengiring..
then masuk 90hari je mengiring2 berusaha nak meniarap!

dan hari ke 94 hakimi berjaya meniarap depan aunty dia sebab mama keje.. huhuhu


sedapnyaa hisap jari yer nakk...


boolattt mama!


yeyy! berjaya si comel ni meniarap :)


lately hakimi jarang tidur dalam buaian.. dia lebih selesa tidur atas tilam mengiring dan kadang2 tidur meniarap! memang lena dia tidur.. kalau dalam buai asyik resah mungkin tak bebas agaknya... hehe

apa apa pun suka tengok perkembangan anak-anak..
harap2 hakimi cepat merangkak! yeyy! hehehe



p/s: dah seminggu harap-harap hari ni papa balik belayar... huhuhuhu



Friday, December 13, 2013

Rocker Fisher Price


Lepas pantang lagi nak sangat beli rocker ni.. Bila pergi kedai baby asyik la tengok rocker ni.. tapi mahal ke main... huhuhu dann mungkin rezeki jijah dan hakimi...kebetulan ada 1 page fb jual promosi rocker ni dengan harga RM130 terus jijah grab!

Alhamdulillah selamat sampai rumah depan rumah dengan guna G-dex. emm kalau poslaju..haram la nak anta ke rumah.. call pun tak! menyampah pos laju KK!!  hahahhaa :p


ok ok... jijah berkenan warna biru.. colourful i likee!!


letak je hakimi dalam rocker.. dia suka tapi cepat bosan mula lah merengek.. hehehee


alolololo comel anak mama! sukee la tu dapat hadiah dari mama ^___^


main punya main last last tertidur... hehe

senang ada rocker ni.. hakimi suka tengok tv. dudukkan dia dalam ni.. haaa tengok tv la dia...hehehe

dari rumah sampai ke kereta barang hakimi je banyak.. muahahaha :p




Thursday, December 12, 2013

Aku dan Suami Sehati Sejiwa


phewww tajuk tak boleh tahan tuu... muahaha :p
emmm pada sesiapa yang follow entry entry daku dari dulu, pastinya tahu macam mana kisah kisah daku bersama encik suami ini kan..bergaduh, bermesra dan ketawa gembira..semua sudah tercoret dalam kamus hidup seorang cik azizah :P

satu perangai encik suami dari dulu lagi bila nak berjalan dia suka nak pakai baju warna sama :)
memang dari awal bercinta kami amalkan begitu..
tu yang di katakan saling melengkapi.. ewaahh





jadi kalau nak beli baju kena beli 2 :)


baru betul2 sehati sejiwa.. 
sehidup semati :p

baju dari Padini.. beli kat 1Borneo.. 
tq suami belikan baju.. sayang abang ketat-ketat! muahaha :p
bodekk ni.. kot dapat seluar jeanss baru... hahahaha larikkkk~~


Wednesday, December 11, 2013

11.12.13 Ulangtahun Perkahwinan Kedua :)


11.12.11-----> 11.12.13



Syukur Alhamdulillah 2 tahun sudah perjalanan Baitul Muslim kami :)
Alhamdulillah masuk ulangtahun kedua ni juga dah 3bulan=91hari usia anak soleh kami..
terima kasih pada semua sahabat yang mendoakan jijah hamil pada entry Ulangtahun Perkahwinan Pertama. masin mulut korang yer ^___^

kehadiran Zulhakimi Zaim anak soleh mama merupakan hadiah yang paling ISTIMEWA dan BERHARGA sepanjang dua tahun mama dan papa menyulam cinta halal..
Moga mama dan papa sabar, kuat dan diberi kemudahan untuk menjaga AMANAH Allah yang sangat bernilai ini... ♥♥♥

Selamat Ulangtahun Perkahwinan yang Kedua sayangku Zulkhairi Syafiq Bin Zulkpli..
Moga Baitul Muslim kita terus berkekalan sampai ke JannahMu Allah Ya Rahman Ya Rahim... 
♡♥♥♡ I love U till Jannah suamiku..




Tuesday, December 10, 2013

3 Bulan Dah Anak Mama


Harini 10/12/13 bermakna anak soleh zulhakimi zaim dah genap usia 3 bulan=90hari :) Cepat betul anak teruna ni membesar.. dah macam umur 6bulan... hehehe
dah pandai mengiring... malam tadi pun tidur meniarap.. lasak kemain tidurnya... :)


update*
berat: 7kg
panjang: 63.5cm
lilitan kepala: 42cm
imunisasi: DTAP/HIB/IPV Dos 2

oh zulhakimi zaim!!
Dikau lah penyeri dalam hidup mama dan papa! 
syukur Alhamdulillah hidup mama kian bermakna dengan kehadiran permata hati ni... 
Mama sayang hakimi!! 
Semoga membesar menjadi anak yang soleh, ye nak...


*nanti balik checkup jijah update berat hakimi kat sini*
ini bermakna esok jijah start keje!! huuuu~~




Monday, December 9, 2013

Home Sweet Home


Rumah sewa je pun... tapi tu yang orang cakap "Rumahku Syurgaku"...
dah setahun tinggal rumah ni..
baru masuk awal-awal dulu kosong jer...
almaklum baru pindah sabah masa tu.. apa pon takde pengalaman..

kini.. Alhamdulillah selesa rumah ni...
oh ya hanya rumah apartment di Telipok Sabah :)
sewa pun murah RM380 berbanding rate rumah yang mahal >RM500 kat Sabah ni...


tak perlu kerusi meja jenuh nak angkut bawa balik semenanjung nanti...
meja tv pun jenis pasang buka..


maaf lah tak berapa nak hias sangat :) cukup apa yang ada ^__^

ada 3 bilik.. bilik pertama dan hujung dekat dapur.. yang pintu tengah macam bilik stor.. kecik sikit jadi jijah buat bilik ampaian :)



dapur pon kecik je.. bajet nak beli kabinet dapur tapi macam bazir je sebab tahun depan nak balik semenanjung dah...abaikan pemandangan yang kurang enak tu bersepah-sepah..hahaha :p

syukur.. ada juga tempat tinggal kan.. selesa juga.. cuma tingkat 2 lah.. jenuh nak naik tangga! kuruss mama lagi ni~~

in shaa Allah tahun depan pindah balik semenanjung plan nak beli rumah.. moga di permudahkan ^__^
 doakan jijah yer..



*tuan rumah ni macam tak heran je rumah dia ni. call2 voicemail, sms langsung tak pernah deliverd.. pelik*
emm kalau jijah pindah semenanjung..ada sesiapa nak cari rumah sewa tahun depan dekat telipok ni contact jijah kalau nak rumah ni murah.. sbb kalau tukar orang lain tuan rumah nak naikkan harga rumah mahal





Friday, December 6, 2013

Misi Mengkayakan Daiso!


Balik je Sabah.. misi menkayakan DAISO kat 1BORNEO tu!!
kalau ada kedai RM2 dan Mr DIY kat sabah ni dah lama daku mengkayakan KEDAI RM2 dan Mr DIY pula! kohkohkoh
*ehh ke daku tak tahu kedai rm2 n Mr DIY ni ada kat sabah??*

oh obses sungguh dengan barang2 Daiso semuanya RM5!
kalau masuk Daiso akan belek satu persatu bahagian punya la lama!  muahaha :p


biarpun sekadar rumah sewa.. haruslah di hias kan..
shhhh hias la sangat! hohh


buku,marker tu beli sebab nak masuk keje tak lama lagi... :p


rak pink siap partition lagi... konon nak susun atur losyen, ubat-ubatan..

grr!! daku tak boleh masuk DAISO! rambang mata weii~~ semua nak beli padahal tak penting pongg! gerammmmmm!


Thursday, December 5, 2013

Keluarga Kecilku Di Kundasang Tengok Gunung Kinabalu


Tinggi tinggi gunung kinabalu..



tinggi lagi sayang mama sama kamuu hakimi :)


untung hakimi anak sulung.. kecik-kecik lagi dah naik flight dah merata mama n papa bawa dia pergi jalan-jalan sampai ke sabah tuuu~~

mentang-mentang dah tinggal sabah haruslah bawa si kecik ni pergi jalan-jalan..nanti bila hakimi besar dia boleh tengok gambar yang dia dah pergi kundasang tengok gunung kinabalu.. hahahaha :p

Dulu berdua.. kini bertiga.. Alhamdulillah.. keluarga kecikku :)


kalau nak tengok gunung kinabalu jam 6am macam gambar di atas...
sampai hakimi lena lagi di pangkuan mama :p


sejuk sangat masa ni.. 19darjah celcius!




mama hakimi yang makin cantik! muahaha :p macam tak caya kaoo aku ada anak...kohkohkoh



keluarga bahagia :) sayang keluarga kecilku ini ^___^




hakimi makin pandai bergaya dan posing! i love u hakimi zaim!!



Alhamdulillah..Terima kasih Allah atas peluang ini.. Peliharalah rumahtanggaku dan keluargaku ni sampai ke JannahMu Allah Ya Rahman Ya Rahim!