Alhamdulillah Pemberian Taraf Berpencen

5:15:00 PM 22 Comments A+ a-


Alhamdulilah dah 3 tahun berkhidmat sebagai kakitangan awam sejak julai 2010..
dah di sahkan jawatan..
dan akhirnya dah layak terima taraf berpencen..


sebelum ni tiap-tiap bulan tolak potongan KWSP.. RM300++ tu....
in shaa Allah mulai 1 februari gaji bulan seterusnya penuh..

moga-moga dapat bekerja dengan lebih cemerlang dengan sihat serta kuat sehingga umur 60tahun... pehhh~~


p/s: *errr... korang...duit KWSP boleh keluarkan sekarang ker.. bukan umur 50tahun nanti?? 
cer citer sikit*
ini hasil printscreen kat fb



harap jelas bila boleh keluarkan kwsp tu..hehehe





All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

22 insan comel komen

Write insan comel komen
mOoN
AUTHOR
1/29/2014 8:11 AM delete

dah confirm ea? bestnya.. tahniah.. boleh je kuarkan jijah.. :)

Reply
avatar
cik atie
AUTHOR
1/29/2014 8:21 AM delete

bestnye.. Alhamdulillah.. Duit KWSP boleh keluarkan kan, tapi xboleh sesuka hati.. ada sebab-sebab tertentu je duit KWSP boleh dikeluarkan.. contoh: time sakit.. *kalau tak silap atie la.. hihi

Reply
avatar
Putri
AUTHOR
1/29/2014 8:58 AM delete

duit kwsp boleh kuar tp caruman bahagian majikan tu, gov ambk balik

Reply
avatar
eima
AUTHOR
1/29/2014 9:14 AM delete

wahh syok la dpt duit kwsp tu .. hehehhe enjoysss....


tahniah ...

Reply
avatar
Rizziela
AUTHOR
1/29/2014 9:34 AM delete

lepas dah sah nanti..boleh keluarkan semua duit dalam KWSP tolak caruman dari kerajaan ajer...yg balance semua awak punya

Makcik kayooooo

Reply
avatar
1/29/2014 9:59 AM delete

boleh je nk keluarkan, taknak keluarkan pn xpe. masyukkkkkkkkkk :)

Reply
avatar
Sayangku Zie
AUTHOR
1/29/2014 10:03 AM delete

wah tahniah jijah... wah pasni leh keluarkan duit kwsp... rm rm rm

Reply
avatar
ninie comey
AUTHOR
1/29/2014 10:23 AM delete

Asalamualaikum jijah...

Kita pon dpt gak duit kwsp tu...proses dlm 2 minggu je..amik borang kat pejabat kwsp..pastu wat satu salinan surat lantikan tetap, surat tawaran kerja ngan surat apa ntah lg satu x ingat...pastu bg kat pegawai kwsp then dlm 2 minggu camtu dah dpt...

Reply
avatar
1/29/2014 11:35 AM delete

Alhamdulillah..lega kan..rasanya boleh untuk tujuan pengurangan pinjaman lain kot mcm nak buat pinjaman rumah ke..cer try tgk kat web kwsp@call

Reply
avatar
Makwe Kintan
AUTHOR
1/29/2014 12:44 PM delete

simpanan kwsp boleh dikeluarkan..tp kne tgu slip gaji dah tak potong caruman kwsp dulu baru boleh ambil borg pengeluaran simpanan kwsp..hehe

Reply
avatar
Cik Itah@RRP
AUTHOR
1/29/2014 2:25 PM delete

salam. pasal kwsp tu sy pun tak tahu la kak hehe

Reply
avatar
Myra Jay
AUTHOR
1/29/2014 8:58 PM delete

Alhamdulillah tahniah ye jijah..
rasanya dah jijah layak utk pencen, duit epf boleh keluarkan (klau tak silap la..hehee)

Reply
avatar
IntaNBerliaN
AUTHOR
1/29/2014 11:55 PM delete

rasanya blh kan sbb family akak yg kje gomen dorg semua ambik.. tp akak punya akak simpan.. hihii

Reply
avatar
nurul husna
AUTHOR
1/30/2014 9:17 AM delete

boleh je kuarkan duit kwsp tu jijah...leh beli barang hakimi...rezeki hakimi tu..husna pun dulu kuarkan kwsp...hehehe

Reply
avatar
Alin Marlini
AUTHOR
2/03/2014 11:41 AM delete

utk byrn ansuran rumah bulanan dan bayaran untuk loan rumah dgn syarat s np tak lebih 3 tahun

Reply
avatar
Mimi Azirah
AUTHOR
2/03/2014 1:48 PM delete

Jijah kalo dh co firm taraf berpencen memg leh kuarkan duit tuh tp xsemua la...

Reply
avatar
NinaAz
AUTHOR
2/03/2014 6:47 PM delete

nina pun dah 3taun keje ngn gomen. tp lambt giler nk stop potong kwsp. xtahu bilaa la dpt stop. dah la banyak gak potongnya. huhuhu

Reply
avatar
Sya Nadia
AUTHOR
2/04/2014 9:18 AM delete

wahh..tahniah jijah...

Reply
avatar
ayut
AUTHOR
2/05/2014 11:53 AM delete

Sampai umor 60 ye...moga trus sukses ye dlm kerjaya jijah... :)

Reply
avatar
QasehnyaRania
AUTHOR
2/06/2014 6:11 PM delete

umur 60 tu..
boleh keluarkan.

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!