2nd Pregnancy Diary: Alahan

3:41:00 PM 15 Comments A+ a-


Mama risau tau sepanjang pregnantkan adikbaby ni mama takda alahan.

mama terpikir dalam hati:

"ye ke tidak mengandung ni? upt positif tapi takde tanda-tanda mengandung!"
orang cakap jangan minta..
btw syukur mama takde alahan...seksa juga tengok kawan2 yang mabuk teruk tu kan..lembik je..kesiann...

Mengandung kali kedua ni kalau mual mual biasa tu ada la sikit. lepas gosok gigi je mesti loya nak muntah..trauma betul mama nak gosok gigi tau! 

Sifat pemalas nak buat kerja. Nak baring je masih sama macam dulu.. hahahaha membosarkan perut je..mihmihmih

selera makan pun banyak..tapi tak terasa nak mengidam macam-macam.. awal-awal dulu suka makan asam. suami pun sama :)

Harap harap adikbaby ni perempuan walaupun mama takde alahan. Biar dapat sepasang pastu mama nak berehat sekejap. Hahaha

InshaaAllah mudah2an lah perempuan dan mama berjaya VBAC! AMIN..


err~~ betul ke ni??





All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

15 insan comel komen

Write insan comel komen
Baiduri
AUTHOR
9/28/2015 9:10 AM delete

Tahniah dear... dun wory, saya pon pregy yg 2nd lgsung xde alahan dr awal smpai deliver....slera tinggi... penah trpikir gak awl2 dlu 'eh, ngandung ke x aku ni?haha....

Reply
avatar
QasehnyaRania
AUTHOR
9/28/2015 2:15 PM delete

sama mcm ciksu bila gosok gigi
take care jijah.
aamiin

Reply
avatar
eima
AUTHOR
9/28/2015 3:25 PM delete

ok la tu ... lain kehamilan lain caranya .... inshaaAllah ade rezeki ada la kan....

Reply
avatar
simpleMe
AUTHOR
9/28/2015 8:25 PM delete

Tke care jijah..semoga harapan jijah nak dpt gugurl kesampaian :)
Bestnya jijah dh dpt rsa pengalaman pregnent berbeza...

Reply
avatar
9/28/2015 9:35 PM delete

@Baiduri tu la siann juga kalau ada alahan teruk tu..lainn anak lain feelnya kan

Reply
avatar
9/28/2015 9:36 PM delete

@eima inshaaAllah baby gurl la nanti ni

Reply
avatar
Fiqah Feeona
AUTHOR
9/29/2015 11:10 AM delete

Tahniah jijah. Jangan risau tak de alahan. In sha Allah semuanya baik2 sahaja.

Reply
avatar
9/29/2015 2:14 PM delete

okla tu takde alahankan..hihi.. moga hajat jijah trcapai nk dpt spsg.. aaminn

Reply
avatar
cik chinta
AUTHOR
9/30/2015 1:56 PM delete

kite preg kedua ni plak mcm2 alahan.. huhuh

Reply
avatar
Hamelia Hamid
AUTHOR
10/02/2015 6:50 AM delete

Insyaallah moga2 adik baby gugurl ye...blh tlg mama masak hehe

Reply
avatar
10/02/2015 5:41 PM delete

mudah mudahan..dah dapat sepasang seronok kan :)

Reply
avatar
adianiez AIDA
AUTHOR
10/08/2015 4:22 PM delete

ok la tu :)
alhamdulillah...
aida dulu mabuk kejap aje. mabuk biasa-biasa.
just masa ijat, 2 bulan yg awal mabuk teruk.
then ok :)

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!