~Berjuangkah Aku??~

Aku mengaku sebagai pejuang agama Allah, Tapi aku tidak mengikuti sunnah, Aku mengaku pembawa Islamiah, Tapi caraku tidak seperti Rasululla...


Aku mengaku sebagai pejuang agama Allah,

Tapi aku tidak mengikuti sunnah,

Aku mengaku pembawa Islamiah,

Tapi caraku tidak seperti Rasulullah...


Aku mengaku berjuang di jalan Allah,

Tapi aku masih mensia-siakan ibadah,

Aku mengaku ada kesatuan jemaah,

Tapi selalu menghina menabur fitnah..


Ya Allah bimbinglah diriku ini,

Ke jalan yang Engkau redhai Ilahi,

Agar aku selamat di duniawi,

Untuk menuju akhirat yang kekal abadi..


Aku mengaku bahawa akulah pejuang jundullah,

Sedangkan akhlakku masih bermasalah,

Aku masih mengamalkan sifat mazmumah,

Hatiku yang penuh dengan keburukan ammarah..


Aku mengaku pembawa agama,

Padahal akulah perosak ibadah,

Kalaulah aku pembawa Islamiyyah,

Tentulah jiwaku berakhlak mahmudah..


Aku mengaku sebagai tentera Allah,

padahal akulah pemecah amanah,

Kalaulah ada iman dan Taqwa di dada,

Tentulah aku malu kepadaNya..


Ampunkanlah dosa-dosaku Tuhan,

Yang banyak melakukan kesilapan,

Aku mengaku bersalah denganMu Tuhan,

Ku harap dosaku diampunkan...


Kerana Engkau Maha Pengampun padaku,

dan juga Maha Penyayang akan hambaMu,

kepadaMu kuberserah diri,

Kuharapkan keredhaan sebagai pejuang di jalanMu...



Oh Tuhan, bimbinglah aku...




You Might Also Like

0 insan comel komen


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!